ברחבי הגלובוס נבנים מידי שנה מיליוני אתרים חדשים. הרוב המוחלט של האתרים שנבנים מתוכננים בצורה שרירותית ואין שום הגיון בדרך שבה בונים אותם. הסיבה המרכזית שדבר כזה קורה היא היעדר שלב אפיון האתר בפרוייקט בניית האתר של אותם אתרים. כאשר מבצעים הנחות לא מבוססות על סוג התוכן שצריך לכתוב, מבנה האתר שצריך לבנות והגרפיקה – האתר ייראה גם בהתאם: אתר עם חווית משתמש שאינה נכונה וכתוצאה מכך כנראה שאותו אתר לא יוכל להביא לרווחים.
בסטודיו שלנו מבוצעת עבודת אפיון אתר מקיפה, והיא נעשית בכל מוצר שאנחנו מספקים. במאמר זה נביא לכם סקירה קצרה על האפיונים של שלל מוצרינו, וניתן לכם טיפים איך להתכונן בצורה טובה לשיחת אפיון עם המאפיין שלכם.
כל עסק הוא עולם ומלואו, ולכן אין סיכוי שכל האתרים יהיו מורכבים ובנויים בדיוק מאותה הצורה. אתר תדמית צריך לעבור תשאול ואפיון מקיף יחד עם בעל העסק והמאפיין שלוקח חלק בפרוייקט. בשלב הראשון נשאלות שאלות בסיסיות על העסק, לאחר מכן עולה נושא המטרות: מהי המטרה הראשית של עסק? מי הם סוגי הלקוחות? מי המתחרים וכדומה. בדרך זו מאפיינים את צורתו של האתר וכמו כן גם את הנראות שלו מבחינה עיצוב אתר וגרפיקה.
להבדיל מאתר תדמית שהוא בעצם תעודת זהות של אותו עסק, חנות היא ממש העסק. לכן חנות שלא אופיינה כמו שצריך כנראה שלא תוכל לעולם להגיע לרווחים מיטביים. באפיון חנות עוברים תהליך מורכב יותר, כזה שמתחיל מאפיון המוצרים, דפי הקטגוריה, דף המוצר עמוד הבית ועמודים נוספים שממפים את מגוון המוצרים של החנות. חשוב מאוד לזכות שהמבנה של האתר ותצוגת המוצרים כפי שקובעים אותה, היא זו שתכריע את חווית הגולש ובסופו של דבר תוביל להצלחה.
הנושא של בניית פורטלים או אתרי תוכן גדולים מקבל נישה ספציפית בשוק בניית האתרים. המטרה הראשית של פרוייקט מסוג זה היא להאריך כמה שיותר את זמן שהיית הגולש על מנת שיוכל לבצע סשן (SESSION) ארוך יותר כשהוא מבקר באתר ולקרוא כמה שיותר תוכן. על כן אפיון אתר מסוג זה צריך להיות בהתאם: בחינה של כלל פיסות התוכן של האתר ובדיקה האם הם משקפים את המטרה של זמן השייה
ישנם עוד המון קריטריונים לאפיון אתר מדויק, וזו תורה בפני עצמה. לכן גייסנו לעצמנו צוות מיומן ומנוסה שידע לאפיין כל פרוייקט באשר הוא. מאחורינו עשרות פרוייקטים של אפיון אתרים ואנחנו מצפים ומוכנים לאפיין גם את האתר שלך. פנה אלינו עוד היום.