למה כדאי שיהיה לבעלי עסקים בתחום ההייטק והדיגיטל ביטוח אחריות מקצועית?

בשנים האחרונות קיימת מגמה שרק מתחזקת והיא הגשת תביעות רשלנות נגד עצמאים בתחום ההייטק. מדובר למעשה בתביעות פיצויים בסכומים של אלפי אם לא עשרות ומאות אלפי שקלים. אז כיצד ניתן להתגונן מפני תביעה שכזו? התשובה במאמר שלפניכם.

טעות קטנה, בעיה גדולה

לא משנה כמה ניסיון וידע צברתם בתחומכם, טעות אחת קטנה שנגרמה בתום לב ולקוח אחד בלתי מרוצה עלול להכניס אתכם לצרות כלכליות עמוקות. תביעות רשלנות יכולות להגיע לסכומים בלתי נתפסים אם מדברים על סכומי הפיצויים שאנשים דורשים, אבל מעבר לכך – מדובר בהליך משפטי ממושך הכולל אובדן ימי עבודה והכנסות לצד הצורך בייעוץ משפטי צמוד שעלותו אינו זולה.

למה פתאום יש יותר תביעות?

אנו חיים בעידן שבו אנשים מודעים יותר מבעבר לאפשרות התביעה ואינם מהססים לפנות לעורך דין אם קיבלו שירות לא טוב שפגע בהם פיזית או כלכלית. אם בעבר אנשים היו תובעים בעיקר עצמאיים בתחומי המקצוע החופשיים (למשל רופאים, אדריכלים, מהנדסים, כלכלנים, מתווכים, שמאים, מאמנים, מטפלים וקוסמטיקאיות), הרי שבעשור האחרון מוגשות יותר ויותר תביעות כלפי אנשי ההייטק, לרבות בתחום הדיגיטל.

אז איך מתגוננים?

ביטוח אחריות מקצועית לחברות הייטק ודיגיטל מספק לכם הגנה מלאה מול תביעות רשלנות, ובכך מעניק רשת ביטחון כלכלית משמעותית, שיכולה לעזור אם חלילה תתקלו במצב כזה. ביטוח אחריות מקצועית למעשה מגלגל את הוצאות המשפט לחברת הביטוח, והיא זו שמכסה את כלל הוצאות ההגנה הנדרשות לכם. מעבר לכך, אם השופט מחליט שעליכם לשלם פיצויים לתובעים, הרי שחברת הביטוח מכסה גם את סכום הפיצויים. כך, תוכלו להמשיך לפעילותכם העסקית בהקדם, במינימום נזקים.

האם הביטוח מספק גם כיסוי רטרואקטיבי?

חשוב לציין כי במקרים מסוים ניתן לשדרג את הביטוח, לרכוש כיסוי רטרואקטיבי וכך למעשה ליהנות ממעטפת הגנה מקיפה יותר. למה זה חשוב? כי אם למשל קרה אירוע ביטוחי עוד בטרם שהפוליסה נכנסה לתקופה, והחליטו לתבוע אתכם בגין אירוע זה – תהיו מכוסים (בתנאי שלא הייתם מודעים לתביעה שעומדת לקרות).

מה בנוגע לכיסוי מקרים פליליים?

יש לציין ולומר כי הביטוח מכסה אך ורק מקרים שבהם התגלתה רשלנות שלכם או של מי מטעמכם שבוצעה בתום לב וגרמה לנזק ללקוחותיכם. כלומר, הביטוח אינו מכסה מצבים פליליים, שבהם היתה רשלנות שיטתית וקבועה, מתוך רצון לפגוע במזיד. רשלנות כזו שגרמה לנזקים שבעקבותיהם החליטו לתבוע אתכם לא תכוסה על ידי חברת  הביטוח.

ניתן לרכוש ביטוח אחריות מקצועית תפור למידתכם

אם אתם עוסקים בענף ההייטק בכללי ואם אתם עוסקים בתחום הדיגיטל בפרט, חשוב לזכור כי לכל בעל עסק יש את הצרכים והסיכונים שהוא חשוף אליהם בזמן פעילות העסקית. לכן חשוב שיהיה אתכם סוכן שמתמחה בפוליסת אחריות מקצועית כדי לבחון את הפוליסה לעומק, כדי שמצד אחד לא תהיו בחוסר ומצד שני שלא תשלמו על דברים שהם לא הכרחיים. כך למשל מי שמספק את שירותיו ללקוחות מחו"ל, צריך שיהיה לו כיסוי גם מפני תביעות רשלנות שמוגשות מחוץ לישראל. אם יש לכם עובדים, למשל, תצטרכו גם הגנה שמקיפה מקרי רשלנות שנגרמה בתום לב על ידם.

ביטוח אחריות מקצועית – ככה עושים את זה נכון

אם אתם עוסקים בתחום ההייטק והדיגיטל, אתם חשופים לתביעות רשלנות והדרך היחידה להתמודד מול סוג תביעות שכזה הוא רק באמצעות ביטוח אחריות מקצועית. חשוב לפנות אל סוכן ביטוח שיכול לבצע עבורכם השוואה מעמיקה בין הפוליסות ולקרוא את האותיות הקטנות, וכאן אנחנו נכנסים לתמונה.

פתרונות עדיפים מתמחה כבר שנים רבות בעולם הביטוח המקצועי ועובדת בצמוד לחברות הביטוח המובילות בתחום. אתם מוזמנים לפנות אלינו עוד היום וליהנות משירות מקצועי, יחס אישי ושקט נפשי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שיעניינו אותך

הסרת פסקי דין מהאינטרנט

רשת האינטרנט מכילה בתוכה תכנים רבים ומעניינים, אך מה עושים כאשר חלק מהם עלולים להשפיע על חיינו, במיוחד עם תדובר בתכנים שליליים. תכנים שונים שמסתובבים

קרא עוד